Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.


23.09.2021

5 edycja konferencji Test...

21 października startuje kolejna, piąta już edycja największej w Polsce konferencji...
23.09.2021

Zero Trust Firewall

FortiGate 3500F
23.09.2021

Ochrona IoT

Kaspersky SHS
23.09.2021

Wydatki lobbingowe

Cyfrowy monopol
23.09.2021

Współdziałanie klastrów

SUSE Rancher 2.6
23.09.2021

Panasonic TOUGHBOOK 55

Najnowsza wersja wszechstronnego Panasonic TOUGHBOOK 55 to wytrzymały notebook typu...
23.09.2021

Elastyczna dystrybucja...

Liebert RXA i MBX
23.09.2021

Zdalny podgląd w 360°

D-Link DCS-8635LH
23.09.2021

Sejf na dane

Szyfrowany pendrive

Przegląd smartfonów biznesowych

Data publikacji: 27-03-2015 Autor: Grzegorz Kubera
BlackBerry Passport Cena:...
iPhone 6 Plus Cena: ok. 3400...
HTC One M9 Cena: ok. 3150 zł...
Samsung Galaxy S6 Cena:...
Samsung Galaxy Note 4 Cena:...
Nokia Lumia 1520 Cena: ok....

W firmach smartfon stał się nieocenionym narzędziem pracy. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przy zakupie telefonu do celów służbowych i polecamy kilka wydajnych modeli.

Jak wynika z raportu kwartalnego Mobility Index firmy Good Technology, platforma iOS dominuje w biznesie, a menedżerowie IT polegają głównie na iPhone'ach. System Apple’a zdobył 73% firmowego rynku, Android 25%, a Windows zaledwie 1%. Są to jednak dane dotyczące 6200 organizacji, które korzystają z usług Good Technology – większość firm jest więc z USA. W Polsce najpopularniejszym systemem mobilnym jest Android. W serwisie gemiusRanking wyprzedza go tylko desktopowy Windows 7 (44,19%). System Google’a zajmuje drugą pozycję z wynikiem 14,96%. Kolejna platforma mobilna znalazła się dopiero na szóstej pozycji i jest to iOS z wynikiem 3,7%.


BlackBerry Passport

Wyróżnikiem Passporta jest 4,5-calowy kwadratowy ekran (1440 x 1440) i klawiatura sprzętowa w układzie QWERTY (wygodna do pisania wiadomości i edycji dokumentów tekstowych). Oprogramowanie BlackBerry stworzono z myślą o firmach – producent domyślnie oferuje m.in. możliwość szyfrowania e-maili i innych wiadomości, przechowuje dane służbowe w innym miejscu niż prywatne, a dzięki BlacBerry Calendar i Assistant (synchronizacja kalendarza z PC lub Mac oraz tworzenie notatek i przypomnień bez użycia rąk) wygoda użytkowania jest bardzo wysoka. Minusem jest ograniczona liczba aplikacji.


Niezależnie od tego, który system jest najpopularniejszy, trudno dziś sobie wyobrazić menedżera IT lub często pracującego zdalnie pracownika bez smartfona. Popularność tego typu urządzeń w biznesie potwierdza m.in. raport Cisco Connected World Technology 2014, wg którego w wypadku kradzieży lub rabunku dla co piątej osoby największym zmartwieniem byłaby utrata smartfona, a 51% zatrudnionych z pokolenia Y i 45% z pokolenia X natychmiast po przebudzeniu spogląda na ekran swojego telefonu (patrz „IT Professional” 2/2015, s. 66).

 

Biorąc pod uwagę, jak ważnym narzędziem pracy jest smartfon, warto wiedzieć, czym kierować się podczas zakupu urządzenia z myślą o zastosowaniu biznesowym. Wybór telefonów jest gigantyczny, jednak wielu menedżerów przy zakupie zapomina o ważnych parametrach i cechach, które nie są zbyt istotne dla użytkowników indywidualnych, za to mają duże znaczenie w pracy.

> SYSTEM I APLIKACJE

Udziały rynkowe poszczególnych platform mobilnych nie mają dużego znaczenia przy wyborze smartfona do celów służbowych – nawet mało popularny Windows Phone może być świetnym wyborem. Wszystko zależy od oczekiwanej funkcjonalności i dostępu stosowanych w firmie aplikacji.

 

Artykuł pochodzi z miesięcznika: IT Professional

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"