Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.


06.12.2018

Niższe moce

UPS Eaton 9SX
03.12.2018

Monitory dla MŚP

AOC E1
29.11.2018

Wykrycie szkodliwego...

Sophos Intercept X Advanced
27.11.2018

Automatyzacja zabezpieczeń

Red Hat Ansible Automation
23.11.2018

Nieograniczona skalowalność

SUSE Enterprise Storage 5.5
20.11.2018

Dwa procesory Threadripper

AMD Ryzen Threadripper 2970WX i 2920X
16.11.2018

Dla biznesu i edukacji

Optoma 330USTN
13.11.2018

Superszybki dysk SSD

Patriot Evolver
09.11.2018

Ograniczenie kosztów

Canon imageRUNNER ADVANCE 525/615/715

Rozwój płatności mobilnych w Polsce

Data publikacji: 20-04-2018 Autor: Krystian Lempicki
JAKIE PRODUKTY FINANSOWE I...

Raport „Płatności cyfrowe 2017” przygotowany przez Izbę Gospodarki Elektronicznej wskazał, że z płatności elektronicznych korzysta niemal połowa internautów, a co trzeci ankietowany robi zakupy, używając urządzenia mobilnego. Zmiany następują bardzo dynamicznie – Polacy w minionym roku wykonali olbrzymi krok pod względem adaptacji i używania elektronicznych produktów finansowych i transakcyjnych.

Przeprowadzone w ostatnich latach badania konsumenckie oraz prognozy specjalistów branży e-commerce wskazują, że prowadzenie sklepu internetowego na równi z tradycyjnym to strategiczna decyzja, która docelowo zapewnia przedsiębiorcy nie tylko wizerunkowe, ale i finansowe korzyści. Idąc krok dalej, w odpowiedzi na oczekiwania coraz bardziej mobilnych, wymagających i aktywnie wykorzystujących nowe technologie klientów, współczesny przedsiębiorca powinien być na bieżąco z zachodzącymi zmianami i obok serwisu internetowego wdrożyć rozwiązania mobilne.

> MOBILE W KAŻDYCH OKOLICZNOŚCIACH

Wyniki najnowszego raportu Izby Gospodarki Elektronicznej (IGE) potwierdzają wyraźnie widoczny trend, który przekłada się na rosnącą liczbę zapytań zarówno przedsiębiorców, jak i klientów, o mobilne metody płatności – to zainteresowanie bezpośrednio powiązane jest ze stałym wzrostem ilościowym transakcji przeprowadzanych w tym kanale.

Jak wynika z danych Gemiusa, które są standardem pomiaru internetu w Polsce, od 2013 roku w sieci systematycznie maleje udział odsłon z komputerów osobistych i laptopów. Podczas gdy jeszcze cztery lata temu generowały one ponad 91% odsłon stron WWW w Polsce, to w 2016 roku odsetek ten zmniejszył się prawie do 60%, natomiast w lipcu 2017 roku udział odsłon dokonanych za pośrednictwem tych urządzeń spadł do poziomu 47,4%. Spadkom po stronie komputerów osobistych i laptopów towarzyszy wzrost liczby odsłon na urządzeniach mobilnych. W 2014 roku co dziesiąta odsłona pojawiała się na ekranie telefonu, w 2016 roku co trzecia, a w lipcu 2017 roku odsetek odsłon na urządzeniach mobilnych wyniósł już 49% łącznie dla smartfonów i tabletów. Zwiększony ruch ze smartfonów oraz tabletów idzie w parze z czynnościami, jakie polscy internauci wykonują na tych urządzeniach.

Według Gemiusa w lutym 2018 roku w soboty i niedziele średnio czterech na dziesięciu internautów łączyło się z internetem wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych. 42% internautów łączyło się z siecią tylko za pomocą urządzeń mobilnych w weekendy, a odsetek osób korzystających wyłącznie z tych urządzeń w dni powszednie wynosił 37%. Wzrasta więc spektrum okoliczności, w jakich korzystamy z tego typu urządzeń mobilnych, poczynając od codziennych domowych czynności, takich jak gotowanie, aż po zarządzanie finansami i prowadzenie biznesu.

> NAJCZĘŚCIEJ WYBIERANE PRODUKTY

Jak podkreśla raport Izby Gospodarki Elektronicznej (IGE), na przestrzeni ostatnich lat Polacy coraz bardziej świadomie i dojrzale wykorzystują potencjał swoich urządzeń mobilnych i chętnie czerpią z proponowanych im technologicznych rozwiązań. Według badania najpopularniejszym produktem było konto bankowe z aktywnym dostępem przez internet. Jego posiadanie deklarowało 45% badanych osób – to aż o 9% więcej w porównaniu do badania „Płatności cyfrowe 2016”. Liczba posiadaczy karty płatniczej wzrosła w przeciągu roku z 35% do 43%, a kont umożliwiających płatności w serwisach internetowych używało 35% respondentów (29% w poprzednim roku). Liczba posiadaczy wszelkiego rodzaju aplikacji na telefony i tablety, czyli mobilnych produktów finansowych i transakcyjnych zwiększyła się aż o 9% w stosunku do wcześniej analizowanego okresu i pod koniec minionego roku wynosiła 29%. W ślad za coraz większą popularnością i powszechnością produktów elektronicznych maleje udział posiadaczy konta bankowego bez aktywnego dostępu przez internet. W ciągu roku zanotowano spadek z 27% do 21%.

W badaniu IGE uwzględniono podział na płeć, grupy wiekowe i miejsce zamieszkania. W pierwszej ze wspomnianych kategorii mężczyźni częściej deklarują posiadanie produktów finansowych i transakcyjnych. Większych dysproporcji nie widać natomiast w podziale na miejsce zamieszkania – korzystanie z takich produktów jak aplikacje na telefon najrzadziej wskazują jedynie mieszkańcy wsi (14%). Karta płatnicza jest domeną osób we wszystkich grupach wiekowych. Wybory w zależności od przedziałów wiekowych wydają się oczywiste – zaledwie 14% osób poniżej 18. roku życia posiada konto bankowe z aktywnym dostępem przez internet. Z produktów typu PayPal, Visa Checkout bądź MasterPass najrzadziej z kolei korzystają osoby 54+. Podobnie jest w przypadku aplikacji na telefon komórkowy – identycznie jak w badaniu „Płatności cyfrowe 2016” grupa wiekowa 45–54 najrzadziej wskazywała ten produkt.

Podstawą raportu „Płatności cyfrowe 2017” było badanie rynkowe zrealizowane przez Mobile Institute metodą CAWI za pomocą elektronicznych ankiet responsywnych emitowanych na stronach WWW oraz w wysyłce mailowej. Opinie 2053 internautów zebrano w drugiej połowie października 2017 roku. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej i odpowiadała strukturze polskich internautów pod względem płci, wieku i wielkości miejsca zamieszkania.

> PŁATNOŚCI MOBILNE W PRAKTYCE

Z cytowanego badania „Płatności cyfrowe 2017” wynika, że 41% badanych zadeklarowało, że kupuje w internecie – za pomocą smartfona lub tabletu kupował już co trzeci z badanych (33%). 45% ankietowanych zadeklarowało, że dokonuje płatności elektronicznych, a 40% ankietowanych wskazało, że zdarza im się dokonywać płatności za pomocą urządzenia mobilnego.

[…]

Autor jest pasjonatem nowych technologii i trendów IT oraz niezależnym dziennikarzem zajmującym się propagowaniem nauki i techniki.

Artykuł pochodzi z miesięcznika: IT Professional

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2013 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"