Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.


23.06.2020

PLNOG Online

PLNOG Online
23.06.2020

Nowe zagrożenie

Ramsay
23.06.2020

Chmurowe kopie

Veeam Backup dla Microsoft Azure
19.06.2020

Nowości w kontenerach

Red Hat OpenShift 4.4
19.06.2020

Analityka bezpieczeństwa

FortiAI
19.06.2020

UPS dla obliczeń edge

Schneider APC Smart-UPS
16.06.2020

Przemysłowe SD

Nowe karty Transcend
16.06.2020

Storage dla SMB

QNAP TS-451DeU
16.06.2020

Pamięć masowa

Dell EMC PowerStore

Małe, ciche z systemami

Data publikacji: 05-11-2012 Autor: Jacek Kurek

Rezygnacja z pecetów na rzecz dedykowanych cienkich klientów może przynieść firmie wymierne korzyści. Planując zakup tego typu sprzętu, należy jednak uwzględnić specyfikę pracy w danej organizacji, przeanalizować potrzeby i posiadane już zasoby oraz porównać możliwości sprzętu.

SIEĆ PRZEDE WSZYSTKIM

Centralne zarządzanie infrastrukturą, bezpieczeństwo zasobów, udostępnianie użytkownikom tylko niezbędnych im usług oraz ograniczenie nakładów na sprzęt kliencki to podstawowe założenia związane z wdrożeniem modelu pracy bazującego na cienkich klientach. W związku z tym maszyny te muszą być podłączone na stałe do sieci i korzystać z zasobów serwerów. W niektórych implementacjach, szczególnie w takich gdzie w terminalu nie ma wbudowanego dysku lub pamięci flash, sieć jest potrzebna nawet do załadowania systemu operacyjnego. Z tego powodu wybierając sprzęt, warto zwrócić uwagę na rozwiązania sieciowe zastosowane w danym modelu. Standardem są karty sieciowe pracujące w standardzie Gigabit Ethernet. Jednak niektóre urządzenia wyposażone są dodatkowo w karty zgodne ze standardem 802.11 a/b/g/n. Klient z kartą Wi-Fi sprawdzi się szczególnie tam, gdzie występują trudności z podłączeniem sprzętu za pomocą kabla LAN.

PORÓWNANIE KOSZTÓW

Kompaktowe gabaryty, niewielka waga i bezgłośna praca to w zasadzie jedyne wspólne mianowniki maszyn z rodziny thin client. Pozostałe parametry poszczególnych modeli zależą głównie od ceny. Analizując koszty zakupu, warto uświadomić sobie, że cena dobrej jakości cienkiego klienta oscyluje w granicach 1500 złotych i że za taką samą kwotę można kupić klasycznego peceta z Windows 7 OEM lub laptopa z 15,4-calowym ekranem (w tym przypadku odpada dodatkowy koszt zakupu monitora), zyskując tym samym większe możliwości. Każde z wymienionych urządzeń może działać w scentralizowanej strukturze IT i każde może pełnić rolę cienkiego klienta. Jednak jest wiele organizacji oraz poszczególnych działów w firmach, w których mały, cichy i elegancki thin client sprawdzi się w 100% i będzie działał bezproblemowo przez wiele lat.

Artykuł pochodzi z miesięcznika: IT Professional

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"