Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Data publikacji: 01-02-2013 | Autor: | Marcin Hańczaruk |
Techniki biometryczne z powodzeniem są używane przez organy państwowe w celach poszukiwania i identyfikacji przestępców. Rozwijają się zastosowania technologii biometrycznych w bankowości oraz do ochrony osobistych urządzeń przetwarzających dane, takich jak pendrive’y czy smartfony. Zupełnie inaczej jest w kwestii logowania biometrycznego w sieci firmowej. Czy opłaca się wdrożyć technologie biometryczne w firmie, a jeśli tak, to na co zwracać uwagę?
Już na etapie planowania wdrożenia należy znać odpowiedź na pytanie – co chcemy osiągnąć. Celem może być ułatwienie potwierdzania tożsamości użytkowników – zamiast zapamiętywania loginu i hasła użyją tylko odcisku palca. Scenariusz taki wymaga jednak, aby wszystkie urządzenia w sieci posiadały czytnik linii papilarnych. Dodatkowo, co istotne, zrezygnujemy w ten sposób z dwuetapowej autoryzacji. W przypadku pary login/hasło użytkownik najpierw przedstawia się kim jest, potem potwierdza swoją tożsamość. Użycie tylko odcisku palca łączy te dwa etapy w jeden, zmniejszając bezpieczeństwo.
Artykuł pochodzi z miesięcznika: IT Professional
Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.
Transmisje online zapewnia: StreamOnline