Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Data publikacji: 06-03-2012 | Autor: | Krzysztof Jakubik |
Zarządzanie środowiskiem druku w firmie to dość szerokie pojęcie. Może m.in. obejmować audyt, dobór do potrzeb klienta sprzętu drukującego i nadzór nad nim. Elementem zarządzania jest też rekomendacja i wdrożenie konkretnych aplikacji usprawniających pracę, a także obsługa całości procesów związanych z produkcją, kopiowaniem, skanowaniem dokumentów papierowych, jak i zarządzaniem ich elektronicznymi kopiami. Nie bez znaczenia jest też dbałość o bezpieczeństwo i poufność firmowych informacji. Najbardziej efektywne dla przedsiębiorstwa jest wdrożenie pełnego pakietu zintegrowanych systemów wspierających zarządzanie środowiskiem druku.
Kontrola nad tym, w jaki sposób i przez kogo są wykonywane wydruki, przynosi korzyści firmie każdej wielkości. Skorzystać mogą nawet bardzo małe przedsiębiorstwa, w których jedna drukarka udostępniona jest przez sieć niewielkiej grupie pracowników – w takich firmach może występować poczucie sprawowania kontroli nad wydrukami, ale z reguły jest ono złudne. Oczywiście, większość firm spodziewa się głównie korzyści finansowych, chociaż te nie są jedyne bądź nie są uzyskiwane wprost. Przy małej skali przedsięwzięcia trudno jest uzyskać duże oszczędności. Mimo to większość producentów drukarek udostępnia podstawowe oprogramowanie do zarządzania środowiskiem druku za darmo, jako wartość dodaną do swoich produktów.
Artykuł pochodzi z miesięcznika: IT Professional
Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.
Transmisje online zapewnia: StreamOnline