Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.


25.10.2019

Skalowalna infrastruktura

Red Hat OpenStack Platform 15
25.10.2019

Cienki klient 2.0

Windows Virtual Desktop
25.10.2019

Nowy sprzęt Microsoftu

Rodzina Surface się powiększa
24.10.2019

Serwery ARM

Oracle stawia na Ampere Computing
24.10.2019

Wszechstronny i elegancki

Dell XPS 15
10.10.2019

CYBERSEC EXPO - największe w...

Bezpieczeństwo cyfrowe nie jest problemem dotyczącym jedynie działów IT. Obecnie stanowi...
30.09.2019

Nowości w wirtualizacji

VMware World 2019
30.09.2019

Bezpieczeństwo mobile-first

Android 10

Google – Moja Firma

Data publikacji: 19-02-2018 Autor: Konrad Kubecki
Przykładowa wizytówka hali...

Obok płatnych usług Google dla biznesu istnieją także darmowe. Google Moja Firma to usługa, która pozwala przedsiębiorstwom zaistnieć w wyszukiwarce i na mapach Google poprzez darmową wizytówkę oraz prostą stronę internetową, bez ponoszenia kosztów związanych z ich prowadzeniem.

Google Moja Firma to usługa, dzięki której firma może promować swoją działalność, prezentując własną wizytówkę oraz stronę internetową utrzymywaną w serwisach Google. Będą one pokazywane w wynikach wyszukiwania, jeśli słowa kluczowe oraz lokalizacja pokryją się z danymi firmy, jej produktami lub usługami. Wizytówka będzie także widoczna na mapach Google. Informacje, jakie można umieścić na wizytówce oraz stronie internetowej, to m.in.: dane teleadresowe firmy, godziny pracy, wskazówki dojazdu, zdjęcia oraz wirtualny spacer. Założenie, prowadzenie oraz utrzymywanie wizytówki i strony w ramach usługi Google Moja Firma jest bezpłatne. Nie ponosimy też żadnych kosztów związanych z hostingiem. Płatnym rozszerzeniem jest natomiast wykupienie reklam w powiązanej usłudze AdWords Express. Ta jest jednak opcjonalnym dodatkiem.

Przed przystąpieniem do tworzenia wizytówki firm należy zastanowić się, czy charakter działalności spełnia podstawowe warunki Google. Wizytówkę mogą posiadać firmy, które są dostępne dla klientów pod konkretnym adresem i posiadają sprecyzowane godziny pracy. Kwiaciarnia, sklep spożywczy, pizzeria, serwis komputerowy, tapicer, apteka to przykłady firm, które takie kryterium spełniają. Innymi przykładami, również spełniającymi warunki, są przedstawiciele wolnych zawodów, jeżeli są dostępni pod wskazanym adresem w podanych godzinach.

Jeśli dana firma zajmuje się remontami mieszkań, szkoleniami czy usługami hydraulicznymi, to nie będzie posiadać stałego adresu, pod którym przyjmuje klientów. W takich przypadkach wykonywanie usług odbywa się w lokalizacjach nienależących do firmy. Stworzenie wizytówki będzie więc niemożliwe. Wśród nieakceptowanych przypadków jest także tworzenie wizytówek dla nieruchomości przeznaczonych na sprzedaż lub wynajem.

> Uprawnienia

Posiadaczem wizytówki mogą być tylko właściciele firm lub osoby, które otrzymały od nich takie uprawnienia. Nie jest natomiast wymagane, aby to właściciel zajmował się aktualizacją danych w wizytówce, dodawaniem nowych zdjęć oraz komunikacją z klientami. Istnieją trzy poziomy uprawnień, które można przydzielać innym osobom i dzięki temu dzielić się obowiązkami związanymi z prowadzeniem wizytówki. Najwyższy poziom to właściciel. Posiada nieograniczone uprawnienia do modyfikacji wizytówki oraz nadawania i usuwania uprawnień innym osobom. Może także przenieść posiadane przez siebie uprawnienia na inną osobę. Drugi rodzaj uprawnienia to menedżer, który nie może wykonywać dwóch czynności: zarządzać uprawnieniami i usunąć wizytówki. Ostatnim, najniższym poziomem uprawnień jest menedżer ds. komunikacji. Osoba posiadająca to uprawnienie może edytować treść wizytówki oraz komunikować się z klientami. Nie będzie móc zarządzać uprawnieniami, usuwać wizytówki oraz edytować kluczowych informacji o firmie.


> W praktyce

Założenie wizytówki firmy w Google jest możliwe poprzez stronęgoogle.pl/intl/pl/business. Wymagane jest posiadanie konta poczty elektronicznej w Gmailu. Po zalogowaniu się jesteśmy kierowani do kreatora, który poprowadzi przez kolejne etapy. Dane niezbędne do utworzenia wizytówki to podstawowe informacje o firmie:

 

  • nazwa firmy i dokładny adres – serwis Google spróbuje podpoawiedzieć te dane na podstawie wyników wyszukiwania. Może się zdarzyć, że żadna z podpowiedzi nie będzie dotyczyła firmy, której wizytówkę tworzymy. W takim przypadku można pominąć krok z podpowiedziami i kontynuować zakładanie wizytówki;
  • kategoria działalności;
  • dane kontaktowe – numer telefonu, adres strony internetowej.


Ostatnim etapem wstępnej konfiguracji jest weryfikacja. Bez niej wizytówka firmy nie pojawi się ani na mapach Google, ani w wyszukiwarce. Weryfikacja jest także ważna ze względu na bezpieczeństwo prezentowanych w internecie informacji o firmie. Zapobiega m.in. sytuacji, w której ktoś podszyje się pod firmę i umieści na mapach Google fałszywe dane. Weryfikacja daje pewność, że tylko osoba dokonująca jej ma prawo do zarządzania wizytówką firmy oraz do publikowania informacji o niej przy użyciu usługi Google Moja Firma. Weryfikacja odbywa się na podstawie kodu przesłanego przez Google. Jego zdobycie jest możliwe na kilka sposobów: karta pocztowa wysłana przez Google na adres firmy, weryfikacja poprzez e-mail lub telefon. Najczęściej proponowaną metodą uzyskania kodu jest kartka pocztowa. Weryfikację można także odłożyć w czasie i wykonać w dowolnej chwili.


W kolejnym etapie jesteśmy przenoszeni do narzędzia webowego, które służy do edycji automatycznie utworzonej prostej strony internetowej firmy. Na podstawie wybranej kategorii działalności oraz danych firmy Google proponuje jej wstępny wygląd. Dość łatwo można go modyfikować. Do wyboru są motywy z różnymi stylami czcionek oraz kolory przycisków. Możliwe jest także dodanie opisu firmy, godzin pracy, a nawet wirtualnego spaceru po siedzibie firmy na podstawie specjalnie przygotowanych zdjęć sferycznych. Wykonanie tego typu zdjęć ułatwia m.in. dedykowana na systemy Android oraz iOS aplikacja Google Street View. Trzeba jednak mieć na uwadze, że nie każdy smartfon spełnia wymogi niezbędne do wykonania takich zdjęć. Jeśli nie posiadamy możliwości technicznych do zrobienia takich zdjęć, to Google podpowie, kto w okolicy może się tym zająć.

Wracając do wizytówki, jej edycja jest prosta jak w przypadku strony. Tu również możemy skonfigurować godziny pracy i dodatkowe numery telefonu. Ważne z punktu widzenia potencjalnych klientów mogą być dodatkowe atrybuty, które są rozszerzonymi informacjami na temat firmy. Wśród dostępnych atrybutów są m.in.: wybór języków, w których odbywa się obsługa klienta, metody płatności, lista akceptowanych kart kredytowych, dostępność sieci bezprzewodowej, parking czy udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Możliwe jest także dodawanie zdjęć przedstawiających siedzibę firmy oraz jej ofertę.

[...]

Autor pracuje jako specjalista ds. infrastruktury IT w firmie z branży ubezpieczeniowej. Zajmuje się m.in. wdrażaniem i utrzymywaniem rozwiązań opartych na systemach Windows Server, Linux Red Hat/CentOS oraz platformach wirtualizacyjnych firmy VMware

Artykuł pochodzi z miesięcznika: IT Professional

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"