Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.


17.09.2019

PLNOG23 czyli sieci 5G,...

Największa polska konferencja telekomunikacyjna powraca do Krakowa! Wśród nowości ścieżka...
05.09.2019

Cloudya – nowa usługa NFON

Po ponad dekadzie ciągłego rozwoju technologii Cloudya, swobodna i niczym nie ograniczona...
02.09.2019

Na dużą skalę

Kaspersky Hybrid Cloud Security
02.09.2019

Bezpieczny brzeg sieci

Fortinet Secure SD-Branch
02.09.2019

Nowoczesne centra danych

AMD EPYC
30.08.2019

Dostęp do AI i ML

VMware Cloud Foundation
30.08.2019

Lekkość i moc

Toshiba Portégé A30-E
30.08.2019

Bez przestojów

APC Easy UPS On-Line
29.08.2019

Duże moce

Lenovo ThinkSystem SR635 i SR655

Narzędzia innovaphone myApps

Data publikacji: 29-08-2019 Autor: Marcin Jurczyk
Interfejs użytkownika jest...

Mimo że komunikacja z wykorzystaniem protokołu IP stała się standardem, przedsiębiorstwa wykorzystują obecnie zróżnicowane narzędzia komunikacyjne – począwszy od połączeń głosowych, poprzez różnego rodzaju czaty, po rozwiązania wspierające pracę grupową. Testujemy kompleksowe rozwiązanie innovaphone myApps.

 

Bez względu na wielkość i specyfikę działania przedsiębiorstwa niezbędnym elementem każdej firmy jest platforma komunikacyjna. Niezależnie od tego, czy są to najprostsze rozwiązania bazujące na tradycyjnej telefonii analogowej, komórkowej, czy też na dużo bardziej zaawansowanych narzędziach. Tradycyjna telefonia powoli ustępuje miejsca komunikacji opartej na protokole IP, zapewniającej znacznie więcej możliwości, jak chociażby wideokonferencje, współdzielenie ekranu, czy też niemal nieograniczoną mobilność. Co więcej – sięganie po tradycyjny telefon znajdujący się na biurku, bez względu, czy jest to tradycyjna słuchawka analogowa, czy rozwiązanie VoIP, również nie dzieje się tak często, jak to miało miejsce jeszcze 10 lat temu. O wiele wygodniej jest użyć oprogramowania zainstalowanego na komputerze lub smartfonie, szczególnie kiedy rozmowa odbywa się pomiędzy większą liczbą uczestników i często trzeba prezentować jakieś dokumenty. Komunikując się w ten sposób, można także widzieć uczestników rozmowy w czasie rzeczywistym, co wpływa na relacje i często jest jedynym sposobem „spotkania się” z osobą pracującą na drugiej półkuli. Platform tego typu, szczególnie kierowanych do użytkownika biznesowego, jest sporo, choć prym wiedzie kilka globalnych firm będących w stanie zapewnić rozwiązanie zarówno od strony sprzętu, jak i oprogramowania. Kiedy na redakcyjny warsztat trafiło narzędzie niemieckiej firmy innovaphone, pierwszą rzeczą było wykonanie researchu z racji znikomej popularności na polskim rynku. Okazuje się, że firma z siedzibą w Sindelfingen, zatrudniająca około 100 pracowników, działa w obszarach szeroko rozumianej zintegrowanej komunikacji od ponad 20 lat i posiada kompleksowe portfolio, zarówno sprzętowe, jak i programowe, a obecnie próbuje zaistnieć na polskim rynku.

> MOŻLIWOŚCI myApps

Najnowszym produktem dostępnym w portfolio innovaphone jest uniwersalne środowisko pracy myApps. Na pierwszy rzut oka to dość mgliste określenie tego, z czym możemy mieć do czynienia. Co więcej, sam produkt nie jest w pełni samodzielny i współdziała z pozostałymi rozwiązaniami z portfolio producenta, w szczególności z centralą PBX. W praktyce mamy tu do czynienia z aplikacją kliencką dla szeroko rozumianej zunifikowanej komunikacji, która może zostać wdrożona na urządzeniach klienckich pracujących pod kontrolą systemów Windows, Android oraz iOS. Na wszystkich pozostałych systemach, dla których nie ma odpowiedniej wersji klienta, można korzystać z klienta dostępnego z poziomu przeglądarki internetowej (Chrome, Firefox, Safari lub Edge w możliwie najnowszej wersji z uruchomionym wsparciem dla JavaScript oraz HTML5 Local Storage). Bez względu na to, z której wersji myApps skorzystamy, interfejs użytkownika oraz dostępne opcje są dokładnie takie same. Co więcej, myApps to klient unified communication zarówno dla użytkowników, jak i administratorów.

Na pulpicie użytkownika dostępne są ikony poszczególnych aplikacji, a o tym, ile ich jest i jakich funkcji dostarczają, decyduje administrator. Aplikacje instalowane są za pośrednictwem wbudowanego sklepu App Store, gdzie producent umieścił predefiniowany zestaw funkcji, jak np. kalendarz, książka adresowa, urządzenia, faks, nagrania oraz poczta głosowa w różnych wersjach językowych. Z punktu widzenia komunikacji najistotniejsze i najczęściej używane z poziomu klienta będą zapewne aplikacje umożliwiające połączenia (głosowe i wideo), a także aplikacja czatu pozwalająca na komunikację tekstową w ramach przedsiębiorstwa. Aby w ogóle móc przeprowadzać połączenia głosowe, konieczne jest zarejestrowanie przynajmniej jednego urządzenia końcowego, którym może być zarówno fizyczny telefon IP innovaphone lub innego producenta, jak i softphone w przypadku platform mobilnych. W naszym przypadku testy przeprowadzaliśmy dla wszystkich dostępnych wersji aplikacji klienckiej, czyli na iPhonie, smartfonie Samsunga, a także z wykorzystaniem klienta dla Windowsa 10.

 

Producent prekonfigurował na potrzeby testów wirtualną centralę innovaphone PBX w chmurze. Jest to jeden z dwóch modeli wdrożenia rozwiązań zunifikowanej komunikacji od innovaphone. Firma wykorzystuje do tego celu infrastrukturę jednego z dostawców usług chmurowych. Inną opcją jest wdrożenie rozwiązania on-premise w oparciu o wirtualną bramę VoIP w formie maszyny wirtualnej VMware czy Hyper-V lub z użyciem jednej z bram sprzętowych innovaphone. Poza aplikacjami umożliwiającymi nawiązywanie połączeń głosowych oraz wideo, a także realizującymi funkcje instant messaging, możliwe jest także: realizowanie wideokonferencji, współdzielenie ekranu, wysyłanie faksów, zarządzanie pocztą głosową oraz korzystanie z funkcji presence. myApps to nie tylko ujednolicone środowisko dla użytkowników końcowych.

[...]

 

Autor jest architektem w międzynarodowej firmie z branży IT. Zajmuje się infrastrukturą sieciowo-serwerową, wirtualizacją infrastruktury i pamięcią masową.

Artykuł pochodzi z miesięcznika: IT Professional

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"