Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.


26.10.2020

Nowa wersja nVision

Można już pobierać nową wersję nVision
26.10.2020

Monitorowanie infrastruktury

Vertiv Environet Alert
23.10.2020

Telefonia w chmurze

NFON Cloudya
23.10.2020

Nowości w EDR

Bitdefender GravityZone
23.10.2020

Wykrywanie anomalii

Flowmon ADS11
23.10.2020

Mobilny monitor

AOC 16T2
22.10.2020

HP Pavilion

HP zaprezentowało nowe laptopy z linii Pavilion.
22.10.2020

Inteligentny monitoring

WD Purple SC QD101
22.10.2020

Przełącznik 2,5GbE

QNAP QSW-1105-5T

Sony TEOS – zarządzanie inteligentnym miejscem pracy

Data publikacji: 16-06-2020 Autor: Marcin Jurczyk
Zdalna kontrola pozwala na...

Digital signage to dość modne ostatnio pojęcie, które w praktyce oznacza zintegrowaną platformę do zarządzania informacjami wyświetlanymi na różnego rodzaju wyświetlaczach, w tym na rzutnikach, ekranach LCD, LED, czy też za pośrednictwem projektorów multimedialnych. Rozwiązanie tego typu sprawdzi się również w środowisku biurowym średniego i dużego przedsiębiorstwa.

 

Pracownicy przedsiębiorstw dysponujących rozbudowaną przestrzenią biurową z pewnością zetknęli się z mniej lub bardziej zautomatyzowanym przekazem wizualnym docierającym z ekranów rozwieszonych w różnych miejscach: recepcjach, holach czy salach konferencyjnych. Komunikaty mogą dotyczyć harmonogramu spotkań zaplanowanych na dany dzień lub po prostu są to materiały na temat bieżących spraw i inicjatyw podejmowanych w firmie. Wydawać by się mogło, że sekwencja wyświetlanych grafik to nic innego jak wcześniej przygotowana prezentacja wyświetlona na wielu monitorach jednocześnie. Taki scenariusz jest oczywiście możliwy, choć w praktyce za zarządzanie tymi treściami odpowiada osobne rozwiązanie.


Choć tematyka odbiega nieco od standardowych testów przeprowadzanych przez nas dotychczas, postanowiliśmy przyjrzeć się systemowi do zarządzania miejscami pracy. Firma Sony, znana szerokiemu gronu odbiorców głównie za sprawą elektroniki użytkowej, posiada w swoim portfolio również usługi finansowe czy kierowane do klientów korporacyjnych. Sony TEOS to właś­nie jedno z narzędzi do zarządzania miejscem pracy, składające się zarówno z komponentów sprzętowych, jak też – a może przede wszystkim – z oprogramowania. Sprawdźmy zatem, do czego może się przydać Sony TEOS.


> FUNKCJONALNOŚĆ


Sony TEOS wpisuje się w koncepcję zintegrowanych systemów zarządzania miejscem pracy (Integrated Worplace Management Systems). Szczególny nacisk położono na zarządzanie obiektami biurowymi i optymalizację zużycia zasobów: przestrzeni biurowej czy kosztów energii elektrycznej. Dla kogo zatem przeznaczone jest tego typu rozwiązanie? W większości przypadków będą to jednostki odpowiedzialne za zarządzanie obiektami biurowymi, menedżerowie IT, a także osoby odpowiedzialne za komunikację korporacyjną. Z możliwości systemu TEOS skorzystają również szeregowi pracownicy, którzy nie mają na co dzień do czynienia z zarządzaniem systemami tego typu, a jedynie będący użytkownikami funkcji ułatwiających codzienną pracę, np. rezerwacji sal konferencyjnych.


TEOS MANAGE


Sercem całego systemu jest oprogramowanie TEOS Manage umożliwiające centralne zarządzanie wszystkimi urządzeniami składającymi się na kompletne środowisko, np. monitorami, rzutnikami, odtwarzaczami mediów czy tabletami wraz z kompleksową obsługą wyświetlanych treści. Jedynym wymaganiem jest komunikacja sieciowa pomiędzy serwerem a kontrolowanymi urządzeniami. Nie ma znaczenia, czy zarządzanie będzie dotyczyło pojedynczej lokalizacji czy geograficznie rozproszonego środowiska. Nie ma również problemu z implementacją serwera zarządzania TEOS Manage w chmurze, o ile zapewniona zostanie odpowiednia komunikacja sieciowa za pośrednictwem połączeń VPN. Integrację z chmurą można zapewnić we włas­nym zakresie lub skorzystać z gotowej oferty Sony bazującej na AWS. Interfejs zarządzania dla serwera dostępny jest za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Serwer zarządzania umożliwia kontrolę wszystkich urządzeń komunikujących się w sieci: możliwa jest zdalna kontrola urządzeń (wirtualny pilot) i podgląd wyświetlanych treści z poziomu TEOS Manage lub na urządzeniu z systemem Android kontrolującym urządzenie końcowe. Aktualnie brakuje jeszcze podglądu obrazu za pośrednictwem przewodu HDMI podpiętego bezpośrednio do urządzenia. Jest to spowodowane ochroną danych, choć producent nie wyklucza, że w przyszłości ta możliwość się pojawi. Centralny serwer pozwala również tworzyć harmonogramy dla wyświetlanych materiałów. W ten sam sposób można zaplanować godziny pracy urządzeń – automatyczne wyłączanie urządzeń w godzinach nocnych może łatwo zminimalizować koszty energii elektrycznej. Z poziomu centralnego interfejsu zarządzania można także zmapować rozmieszczenie budynków wraz z oznaczeniem urządzeń zainstalowanych w danym miejscu. Dzięki temu administrator dysponuje graficznym podglądem wszystkich elementów kontrolowanych z poziomu systemu TEOS wraz z ich statusem pracy, statystykami wykorzystania, wersją oprogramowania, informacjami o gwarancji czy ostatniej aktualizacji. W zależności od klasy sprzętu możliwe jest także centralne wyzwolenie aktualizacji oprogramowania układowego oraz aplikacji dla systemu Android na tabletach czy monitorach. W fazie beta dostępna jest też funkcja zdalnej konfiguracji monitorów. Z poziomu TEOS Manage można także wyeksportować dane o sprzęcie czy pobrać logi. System TEOS zapewnia pełną obsługę oprogramowania wielu producentów czy środowiska multitenant. Dodawanie do systemu urządzeń końcowych można przeprowadzać ręcznie, za pomocą automatycznego wykrywania sprzętu w sieci lub importując odpowiednio spreparowany plik XLS.


TEOS Manage to również samodzielna platforma do tworzenia treści wyświetlanych na poziomie różnych funkcji systemu – modułów signage, recepcji czy rezerwacji sal. Interfejs webowy pozwala na tworzenie wzorców stron, szablonów czy list odtwarzania. W pełni funkcjonalny edytor graficzny pozwala na dodawanie treści graficznych, linków oraz materiałów wideo z najpopularniejszych serwisów, jak YouTube i Vimeo. WebGUI dostępne jest w 12 językach, w tym polskim. Integracja z zewnętrznymi usługami, jak chociażby Office 365, MS Exchange, AD oraz Google Calendar, ułatwia inter­akcję z odbiorcami treści systemu, pozwalając na odpowiednią komunikację e-mail, SMS czy integrację z firmowymi kalendarzami pracowników. Treści wyświetlane na monitorach i tabletach mogą także być ładowane z serwisów społecznościowych, jak chociażby Face­book, Twitter i Instagram. Wspierany jest też format RSS. Interfejs TEOS Manage pozwala też na podgląd najbardziej interesujących statystyk środowiska, takich jak wykorzystanie poszczególnych urządzeń w funkcji czasu z uwzględnieniem kosztów zużytej energii (administrator ma możliwość zdefiniowania kosztu 1 kWh), wykorzystanie sal spotkań, sprawdzenie liczby gości rejestrujących się w recepcji czy statystyki wyświetlanych prezentacji signage.

 

[...]

 

Autor jest architektem w międzynarodowej firmie z branży IT. Zajmuje się infrastrukturą sieciowo-serwerową, wirtualizacją infrastruktury i pamięcią masową.

Artykuł pochodzi z miesięcznika: IT Professional

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"