Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.


26.11.2019

Baza cyberzagrożeń otwarta

Kaspersky Threat Intelligence Portal
26.11.2019

Kopia zapasowa w chmurze

Veeam Backup dla Office’a i Azure
26.11.2019

Automatyzacja jako usługa

QNAP Qmiix
25.11.2019

Jeszcze szybciej

Trzeci generacja Ryzen Threadripper
25.11.2019

Wirtualizacja na...

QNAP QGD-1600P
25.11.2019

Laserowy projektor

Optoma UHZ65UST
25.10.2019

Skalowalna infrastruktura

Red Hat OpenStack Platform 15
25.10.2019

Cienki klient 2.0

Windows Virtual Desktop
25.10.2019

Nowy sprzęt Microsoftu

Rodzina Surface się powiększa

Zarządzanie i prawo IT

Ocena skuteczności zabezpieczenia danych osobowych

25-11-2019

„Rekordowa kwota”, „3 000 000 zł za wyciek danych”, „Gigantyczna kara” to tylko niektóre z fragmentów tytułów prasowych po wydaniu przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych decyzji nakładającej administracyjną karę pieniężną na Morele.net. Do opinii publicznej przedostał się komunikat, że przyczynami wymierzenia kary były wyciek i utrata poufności danych oraz niewystarczające zabezpieczenia organizacyjne i techniczne.

dostępny w wydaniu papierowym

Dług technologiczny w bezpieczeństwie danych osobowych

24-10-2019

Droga na skróty to częsta przypadłość działów IT. Z jej przejawami można się spotkać w sferze programistycznej, a także odpowiedzialnej za bezpieczeństwo systemów informatycznych czy za zapewnianie ciągłości działania systemów. Powstały dług technologiczny naraża organizacje na ryzyko utraty danych lub dostępów, a zwłaszcza poniesienia nagłych i czasem znaczących wydatków finansowych.

dostępny w wydaniu papierowym

Umowa z podmiotem świadczącym usługi z zakresu cyberbezpieczeństwa

26-09-2019

Krajowy system cyberbezpieczeństwa ma na celu zapewnienie niezakłóconego świadczenia usług kluczowych i usług cyfrowych przez osiągnięcie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa systemów informacyjnych służących do świadczenia tych usług oraz zapewnienie obsługi incydentów i obejmuje między innymi operatorów usług kluczowych oraz dostawców usług cyfrowych.

dostępny w wydaniu papierowym

Ciemna strona mechanizmów AI

29-08-2019

Sztuczna inteligencja może służyć do… Nie, nie będziemy tu pisać o rozwoju IT i zmianie świata na lepsze. AI, jak każda technologia, może też generować zagrożenia. Wszystko zależy od intencji. Tworzenie niewykrywalnych wirusów, aktywowanych po rozpoznaniu twarzy ofiary, niszczenie reputacji firm lub osób, wywieranie wpływu na politykę i opinie użytkowników czy przejmowanie kontroli nad urządzeniami IoT to tylko kilka z zastosowań.

dostępny w wydaniu papierowym

Zabezpieczenia techniczne i organizacyjne

04-07-2019

Uznanie za operatora usługi kluczowej nakłada na podmiot obowiązki określone w rozdziale 3 ustawy z dnia 5 lipca 2018 roku o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa (DzU z 2018 r., poz. 1560), zwanej w dalszej części ustawą. Jednym z nich jest posiadanie ustrukturyzowanych, wyspecjalizowanych zasobów osobowych zapewniających realizację zadań ustawowych.

dostępny w wydaniu papierowym

Podstawy technologii blockchain

04-07-2019

Popularność technologii blockchain nieustannie rośnie, dzięki czemu słyszymy o kolejnych coraz bardziej pomysłowych zastosowaniach. Jednak w praktyce nie jest ona dla każdego – żeby efektywnie wykorzystać potencjał blockchaina, trzeba poznać słabe i mocne strony tej technologii.

dostępny w wydaniu papierowym

Zasoby ludzkie a cyberbezpieczeństwo

23-05-2019

Sprowadzenie zagadnień cyberbezpieczeństwa wyłącznie do zabezpieczeń technicznych i informatycznych to zdecydowanie za mało. Ubiegłoroczne regulacje w postaci ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa oraz rozporządzenia Ministra Cyfryzacji dla podmiotów świadczących usługi z zakresu cyberbezpieczeństwa wskazują na dużą rolę czynnika ludzkiego w krajowym systemie cyberbezpieczeństwa.

dostępny w wydaniu papierowym

Zarządzanie różnicą w procedurach IT

18-04-2019

Zdarza się, że samo miejsce w strukturze organizacyjnej (tzw. wysokie stanowisko) przemawia za wprowadzaniem wyjątków od zasad związanych z odpowiedzialnością, licencjami i procedurami. W takim przypadku rola działu IT sprowadza się do zarządzania różnicą między rozwiązaniami standardowymi a tymi, które powstały w wyniku wprowadzenia zmian. Różnica najczęściej polega na zaimplementowaniu i aktualizowaniu odmiennych (czasem niebezpiecznych) rozwiązań.

dostępny w wydaniu papierowym

Zarządzanie incydentami IT zgodnie z prawem polskim

22-03-2019

Zarządzanie incydentami informatycznymi w ujęciu prawnym powinno być oceniane przez pryzmat co najmniej trzech regulacji prawnych – wytycznych rozporządzenia rodo, regulacji o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa oraz przepisów kodeksu postępowania karnego.

dostępny w wydaniu papierowym

ITIL 4 – nowoczesne zarządzanie usługami

22-03-2019

Od ponad 30 lat ITIL jest najpopularniejszym i najczęściej stosowanym na świecie podejściem do zarządzania usługami IT. Wiele karier w branży zostało zbudowanych wokół koncepcji zarządzania usługami IT zdefiniowanymi w ITIL, reputacja licznych organizacji opiera się na procesach z tego modelu, a tysiące udanych transformacji biznesowych skupia się na dostarczaniu wartości opartych na pryncypiach ITIL.

dostępny w wydaniu papierowym
1  2  3  4  5  6  7  8  9  Następna  17

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"