Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.


15.07.2022

Nowa wersja BDRSuite

Vembu Technologies, dostawca oprogramowania do ochrony danych w środowiskach fizycznych,...
15.07.2022

Zarządzanie końcówkami

baramundi software opublikowało nową wersję narzędzia do ujednoliconego zarządzania...
15.07.2022

Cyberzwiadowca

FortiRecon to kompleksowe narzędzie do ochrony przed cyfrowym ryzykiem (Digital Risk...
15.07.2022

Kontrola audiowizualna

Optoma wprowadziła oprogramowanie zintegrowane z chmurową platformą Microsoft Azure do...
15.07.2022

Chmura bezpieczeństwa

Cisco przedstawiło plan stworzenia Security Cloud – globalnej, zintegrowanej, opartej na...
15.07.2022

Nowy laptop do pracy zdalnej

Wielozadaniowość pracy hybrydowej to idea, która była inspiracją dla inżynierów Della...
15.07.2022

Monitoring bez zakłóceń

Firma Axis Communications proponuje nową serię kamer wyposażonych w najnowsze technologie...
15.07.2022

Na poziomie petabajtów

Dostępny jest nowy model HD6500 firmy Synology, pierwszy z serii HD zaprojektowany z...
15.07.2022

Procesory na rynku...

irma AMD ogłosiła, że procesory Threadripper PRO 5000 WX w lipcu br. będą oferowane przez...

BCM, czyli zarządzanie ciągłością działania

Data publikacji: 02-09-2013 Autor: Adam Gąciarek

Na proces zarządzania ciągłością działania (BCM) składają się zarówno plany ciągłości – BCP (Business Continuity Planning), jak i plany odzyskiwania po awarii – DRP (Disaster Recovery Planning). Sam BCP to sposób działania i postępowania, który odnosi się do zarządzania procedurą kryzysową na poziomie biznesowym. DRP, będący planem działań na wypadek „katastrofy”, obejmuje natomiast infrastrukturę IT.

Pomimo dość oczywistej różnicy pomiędzy biznesem i jego fundamentami, nadal najczęściej powtarzającym się błędem jest traktowanie ciągłości biznesu (Business Continuity) i odzyskiwania po awarii (Disaster Recovery) jako pojęć i zjawisk tożsamych. Tymczasem są to dwa zgoła odmienne procesy.

> CIĄGŁOŚĆ BIZNESU VS ODZYSKIWANIE PO AWARII

Celem planu odzyskiwania po awarii jest zminimalizowanie skutków „katastrofy” i podjęcie niezbędnych kroków w celu zapewnienia wznowienia działania we właściwym czasie oraz kierunku. Ważna jest również bezpośrednia obsługa wypadku i jego następstw zaraz po wystąpieniu zdarzenia. Plany odzyskiwania po awarii w dużej mierze skoncentrowane są na obszarze teleinformatycznym i szczególnie dotyczą systemów oraz aplikacji biznesowych. Plan odzyskiwania po awarii uruchamiany jest w momencie trwania sytuacji awaryjnej, gdy wszyscy pracownicy działu IT starają się przywrócić działanie krytycznych systemów. Natomiast planowanie ciągłości biznesu to zapewnienie metod i procedur postępowania w przypadku dłuższych przerw i wypadków.

Artykuł pochodzi z miesięcznika: IT Professional

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik \"IT Professional\"