Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Data publikacji: 02-09-2013 | Autor: | Adam Gąciarek |
Pomimo dość oczywistej różnicy pomiędzy biznesem i jego fundamentami, nadal najczęściej powtarzającym się błędem jest traktowanie ciągłości biznesu (Business Continuity) i odzyskiwania po awarii (Disaster Recovery) jako pojęć i zjawisk tożsamych. Tymczasem są to dwa zgoła odmienne procesy.
Celem planu odzyskiwania po awarii jest zminimalizowanie skutków „katastrofy” i podjęcie niezbędnych kroków w celu zapewnienia wznowienia działania we właściwym czasie oraz kierunku. Ważna jest również bezpośrednia obsługa wypadku i jego następstw zaraz po wystąpieniu zdarzenia. Plany odzyskiwania po awarii w dużej mierze skoncentrowane są na obszarze teleinformatycznym i szczególnie dotyczą systemów oraz aplikacji biznesowych. Plan odzyskiwania po awarii uruchamiany jest w momencie trwania sytuacji awaryjnej, gdy wszyscy pracownicy działu IT starają się przywrócić działanie krytycznych systemów. Natomiast planowanie ciągłości biznesu to zapewnienie metod i procedur postępowania w przypadku dłuższych przerw i wypadków.
Artykuł pochodzi z miesięcznika: IT Professional
Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.
Transmisje online zapewnia: StreamOnline