Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Data publikacji: 01-10-2013 | Autor: | Aneta Kobylińska |
Jakość dostarczanych usług ma kluczowe znaczenie w całym IT, w szczególności w sektorze zajmującym się produkcją i wdrażaniem oprogramowania. Tymczasem inżynieria jakości to niejednokrotnie niedoceniany składnik wielu etapów procesu wytwarzania oprogramowania.
Inżynieria jakości gwarantuje odpowiedni poziom dostarczanych rozwiązań. W jej ramach mówimy o testowaniu oprogramowania. Samych form i technik testowania jest wiele, a ich zastosowanie zależy od specyfiki danego projektu. Mówimy także o dostarczaniu kompletnej i poprawnej dokumentacji, która odgrywa kluczową rolę w okresie powdrożeniowym, ponieważ wpływa na działania konieczne w tzw. okresie gwarancyjnym. Zapewnienie dobrej dokumentacji sprawi, że wsparcie gwarancyjne ograniczy się tylko do doraźnej pomocy, a nie ciągłej współpracy angażującej w ten proces wiele zasobów. Ważne są dbałość o stronę wizualną oraz bardzo popularne ostatnio testy użyteczności.
W procesie wytwarzania oprogramowania jego testy powinny rozpocząć się najszybciej jak to tylko możliwe i być wykonywane na każdym etapie produkcji. Należy pamiętać, że każdy błąd funkcjonalny ma wpływ na dalsze życie programu i całego projektu. Im wcześniej będzie wykryty, tym szybciej zostanie naprawiony. Z kolei im później zostanie rozpoznany, tym trudniej będzie go później zlokalizować i wyeliminować. W konsekwencji wydłuży to czas pracy nad projektem i wygeneruje dodatkowe koszty.
Artykuł pochodzi z miesięcznika: IT Professional
Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.
Transmisje online zapewnia: StreamOnline