Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.


15.07.2022

Nowa wersja BDRSuite

Vembu Technologies, dostawca oprogramowania do ochrony danych w środowiskach fizycznych,...
15.07.2022

Zarządzanie końcówkami

baramundi software opublikowało nową wersję narzędzia do ujednoliconego zarządzania...
15.07.2022

Cyberzwiadowca

FortiRecon to kompleksowe narzędzie do ochrony przed cyfrowym ryzykiem (Digital Risk...
15.07.2022

Kontrola audiowizualna

Optoma wprowadziła oprogramowanie zintegrowane z chmurową platformą Microsoft Azure do...
15.07.2022

Chmura bezpieczeństwa

Cisco przedstawiło plan stworzenia Security Cloud – globalnej, zintegrowanej, opartej na...
15.07.2022

Nowy laptop do pracy zdalnej

Wielozadaniowość pracy hybrydowej to idea, która była inspiracją dla inżynierów Della...
15.07.2022

Monitoring bez zakłóceń

Firma Axis Communications proponuje nową serię kamer wyposażonych w najnowsze technologie...
15.07.2022

Na poziomie petabajtów

Dostępny jest nowy model HD6500 firmy Synology, pierwszy z serii HD zaprojektowany z...
15.07.2022

Procesory na rynku...

irma AMD ogłosiła, że procesory Threadripper PRO 5000 WX w lipcu br. będą oferowane przez...

Kontrola jakości we wdrożeniach

Data publikacji: 01-10-2013 Autor: Aneta Kobylińska

Rozpoczynamy cykl tekstów dotyczących inżynierii jakości. Niniejszy artykuł poświęcamy testom funkcjonalnym oraz testom bezpieczeństwa, głównie w kontekście pracy z platformą Microsoft Enterprise Project Management.

Jakość dostarczanych usług ma kluczowe znaczenie w całym IT, w szczególności w sektorze zajmującym się produkcją i wdrażaniem oprogramowania. Tymczasem inżynieria jakości to niejednokrotnie niedoceniany składnik wielu etapów procesu wytwarzania oprogramowania.

Inżynieria jakości gwarantuje odpowiedni poziom dostarczanych rozwiązań. W jej ramach mówimy o testowaniu oprogramowania. Samych form i technik testowania jest wiele, a ich zastosowanie zależy od specyfiki danego projektu. Mówimy także o dostarczaniu kompletnej i poprawnej dokumentacji, która odgrywa kluczową rolę w okresie powdrożeniowym, ponieważ wpływa na działania konieczne w tzw. okresie gwarancyjnym. Zapewnienie dobrej dokumentacji sprawi, że wsparcie gwarancyjne ograniczy się tylko do doraźnej pomocy, a nie ciągłej współpracy angażującej w ten proces wiele zasobów. Ważne są dbałość o stronę wizualną oraz bardzo popularne ostatnio testy użyteczności.

W procesie wytwarzania oprogramowania jego testy powinny rozpocząć się najszybciej jak to tylko możliwe i być wykonywane na każdym etapie produkcji. Należy pamiętać, że każdy błąd funkcjonalny ma wpływ na dalsze życie programu i całego projektu. Im wcześniej będzie wykryty, tym szybciej zostanie naprawiony. Z kolei im później zostanie rozpoznany, tym trudniej będzie go później zlokalizować i wyeliminować. W konsekwencji wydłuży to czas pracy nad projektem i wygeneruje dodatkowe koszty.

Artykuł pochodzi z miesięcznika: IT Professional

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik \"IT Professional\"