Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.


26.10.2020

Nowa wersja nVision

Można już pobierać nową wersję nVision
26.10.2020

Monitorowanie infrastruktury

Vertiv Environet Alert
23.10.2020

Telefonia w chmurze

NFON Cloudya
23.10.2020

Nowości w EDR

Bitdefender GravityZone
23.10.2020

Wykrywanie anomalii

Flowmon ADS11
23.10.2020

Mobilny monitor

AOC 16T2
22.10.2020

HP Pavilion

HP zaprezentowało nowe laptopy z linii Pavilion.
22.10.2020

Inteligentny monitoring

WD Purple SC QD101
22.10.2020

Przełącznik 2,5GbE

QNAP QSW-1105-5T

Prowadzisz biznes online? Inwestuj w SEO!

Data publikacji: 06-04-2012 Autor: Grzegorz Kubera
Obecnie konkurencja jest na...
Pod adresem...

Strona firmowa nie pojawia się w wynikach wyszukiwania Google? Tysiące złotych wydanych na reklamę zdają się nie przynosić żadnych rezultatów? To oznacza, że trzeba poznać sekrety wyszukiwarki. W cyklu Akademia SEO przedstawimy porady i narzędzia, które pomogą osiągnąć wysokie pozycje w wyszukiwarce.

Akademia SEO – lekcja 1

Każdy, kto prowadzi stronę WWW – sklep internetowy, serwis z poradami zarabiający na reklamach czy nawet blog z przepisami kulinarnymi – chce, aby była ona odwiedzana przez setki tysięcy internautów. Firmy, które za pośrednictwem swoich stron internetowych pozyskują klientów i środki finansowe, powinny dużo uwagi poświęcić SEO. Czym właściwie jest SEO? To skrót od search engine optimization (optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych), co nazywa się pozycjonowaniem. W Polsce najpopularniejszą wyszukiwarką internetową jest Google, której udziały rynkowe, według rankingu serwisu Ranking.pl należącego do firmy badawczej Gemius SA, wynoszą 96,35%.

 

Działania SEO mają sprawić, aby strona internetowa wyświetlała się na możliwie najwyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Organiczne wyniki to wyniki naturalne, bezpłatne – czyli wszystkie wyniki niesponsorowane, które nie są reklamą wykupioną w wyszukiwarce.

 

Kiedy do Google zostanie wpisana jakaś treść, wyszukiwarka przyjmuje, że użytkownik poszukuje określonych informacji. Wyszukiwarka wyświetla wówczas wyniki zawierające odsyłacze do treści klasyfikowanych na podstawie tego, co najlepiej pasuje do naszego zapytania.

 

Przykładowo: użytkownik wpisuje do wyszukiwarki frazę samsung galaxy s ii test, ponieważ rozważa zakup tego smartfona i chce zobaczyć, jak wypada on w testach. Google wyświetla odsyłacze do wideorecenzji telefonu na YouTube­ oraz do różnych serwisów technologicznych, które przeprowadziły taki test. Właściciel serwisu, w którym znajduje się opracowany test Samsunga Galaxy S II, chce, aby internauta po wpisaniu w Google wspomnianej frazy odnalazł odsyłacz do jego strony. Niestety, jest mało prawdopodobne, że nawet najbardziej dokładny test (obfitujący w zdjęcia, filmy, komentarze i pomiary) tak po prostu wyświetli się w wynikach wyszukiwania. Dlatego warto poznać sekrety wyszukiwarki i dowiedzieć się, w jaki sposób dobiera ona poszczególne wyniki. Właśnie tej tematyce poświęcona będzie Akademia SEO, specjalny cykl dostępny wyłącznie w „IT Professional”. Pierwsza lekcja poświęcona będzie temu, jak dobierać optymalne słowa kluczowe, czym jest i jak formułować meta page title, jak tworzyć treść, niezależnie od tego czy jest to test telefonu, opis produktu dostępnego w sklepie czy przepis na udane ciasto marchewkowe.

Artykuł pochodzi z miesięcznika: IT Professional

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"