Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.


07.06.2022

Red Hat Enterprise Linux 9

Red Hat zaprezentował system operacyjny Red Hat Enterprise Linux 9 (RHEL 9)...
07.06.2022

Technologiczna piaskownica

Koalicja partnerów KIR, IBM, Chmura Krajowa, PKO Bank Polski, Urząd Komisji Nadzoru...
07.06.2022

Sztuczna inteligencja w...

OVHcloud wprowadziło na rynek AI Notebooks – najnowszy element w ofercie usług...
07.06.2022

Spójna ochrona brzegu sieci

Fortinet zaprezentował FortiOS 7.2 – najnowszą wersję swojego flagowego systemu...
07.06.2022

Zarządzanie transferem

Firma Progress wypuściła nową wersję oprogramowania do zarządzania transferem plików...
07.06.2022

Notebook ekstremalny

Panasonic przedstawił 14-calowy Toughbook 40, notebook do pracy w ekstremalnych...
07.06.2022

Zestaw startowy dla robotyki

Firma AMD przedstawiła najnowszy produkt w portfolio adaptacyjnych modułów SOM...
07.06.2022

Precyzja kadrowania

Najnowsze rozwiązania klasy pro firmy Poly mają sprostać zmieniającym się potrzebom...
07.06.2022

Serwer klasy korporacyjnej

QNAP zaprezentował nowy model serwera NAS, TS-h1886XU-RP R2, który działa na systemie...

Prowadzisz biznes online? Inwestuj w SEO!

Data publikacji: 06-04-2012 Autor: Grzegorz Kubera
Obecnie konkurencja jest na...
Pod adresem...

Strona firmowa nie pojawia się w wynikach wyszukiwania Google? Tysiące złotych wydanych na reklamę zdają się nie przynosić żadnych rezultatów? To oznacza, że trzeba poznać sekrety wyszukiwarki. W cyklu Akademia SEO przedstawimy porady i narzędzia, które pomogą osiągnąć wysokie pozycje w wyszukiwarce.

Akademia SEO – lekcja 1

Każdy, kto prowadzi stronę WWW – sklep internetowy, serwis z poradami zarabiający na reklamach czy nawet blog z przepisami kulinarnymi – chce, aby była ona odwiedzana przez setki tysięcy internautów. Firmy, które za pośrednictwem swoich stron internetowych pozyskują klientów i środki finansowe, powinny dużo uwagi poświęcić SEO. Czym właściwie jest SEO? To skrót od search engine optimization (optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych), co nazywa się pozycjonowaniem. W Polsce najpopularniejszą wyszukiwarką internetową jest Google, której udziały rynkowe, według rankingu serwisu Ranking.pl należącego do firmy badawczej Gemius SA, wynoszą 96,35%.

 

Działania SEO mają sprawić, aby strona internetowa wyświetlała się na możliwie najwyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Organiczne wyniki to wyniki naturalne, bezpłatne – czyli wszystkie wyniki niesponsorowane, które nie są reklamą wykupioną w wyszukiwarce.

 

Kiedy do Google zostanie wpisana jakaś treść, wyszukiwarka przyjmuje, że użytkownik poszukuje określonych informacji. Wyszukiwarka wyświetla wówczas wyniki zawierające odsyłacze do treści klasyfikowanych na podstawie tego, co najlepiej pasuje do naszego zapytania.

 

Przykładowo: użytkownik wpisuje do wyszukiwarki frazę samsung galaxy s ii test, ponieważ rozważa zakup tego smartfona i chce zobaczyć, jak wypada on w testach. Google wyświetla odsyłacze do wideorecenzji telefonu na YouTube­ oraz do różnych serwisów technologicznych, które przeprowadziły taki test. Właściciel serwisu, w którym znajduje się opracowany test Samsunga Galaxy S II, chce, aby internauta po wpisaniu w Google wspomnianej frazy odnalazł odsyłacz do jego strony. Niestety, jest mało prawdopodobne, że nawet najbardziej dokładny test (obfitujący w zdjęcia, filmy, komentarze i pomiary) tak po prostu wyświetli się w wynikach wyszukiwania. Dlatego warto poznać sekrety wyszukiwarki i dowiedzieć się, w jaki sposób dobiera ona poszczególne wyniki. Właśnie tej tematyce poświęcona będzie Akademia SEO, specjalny cykl dostępny wyłącznie w „IT Professional”. Pierwsza lekcja poświęcona będzie temu, jak dobierać optymalne słowa kluczowe, czym jest i jak formułować meta page title, jak tworzyć treść, niezależnie od tego czy jest to test telefonu, opis produktu dostępnego w sklepie czy przepis na udane ciasto marchewkowe.

Artykuł pochodzi z miesięcznika: IT Professional

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"