Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.


26.10.2020

Nowa wersja nVision

Można już pobierać nową wersję nVision
26.10.2020

Monitorowanie infrastruktury

Vertiv Environet Alert
23.10.2020

Telefonia w chmurze

NFON Cloudya
23.10.2020

Nowości w EDR

Bitdefender GravityZone
23.10.2020

Wykrywanie anomalii

Flowmon ADS11
23.10.2020

Mobilny monitor

AOC 16T2
22.10.2020

HP Pavilion

HP zaprezentowało nowe laptopy z linii Pavilion.
22.10.2020

Inteligentny monitoring

WD Purple SC QD101
22.10.2020

Przełącznik 2,5GbE

QNAP QSW-1105-5T

Wdrożenie i odbiór serwisu internetowego

Data publikacji: 02-02-2012 Autor: Leszek Albrzykowski

Działy IT często napotykają w swojej pracy problemy, których powodem są błędy klienta w zarządzaniu projektem informatycznym. Zastanówmy się, jakie trudności mogą wystąpić i jak się z nimi uporać.

Kłopoty podczas realizacji projektów informatycznych napotykamy zarówno w trakcie implementacji, testowania, jak i odbioru zamówionego systemu. Etapy te, równie ważne jak samo projektowanie, powinny być w pełni przemyślane, a ewentualne błędy popełnione w czasie projektowania systemu – jak najszybciej poprawione. Coraz popularniejszą metodyką zarządzania projektami IT staje się w ostatnim czasie SCRUM. Odchodzi SCRUM (w odróżnieniu np. od RUP) od rozbudowanych dokumentacji oraz bardzo precyzyjnego planowania systemu przed jego wdrożeniem. Proces odbioru systemu rozkłada się natomiast w czasie i klient akceptuje kolejno mniejsze, wdrażane przyrostowo kolejne funkcjonalności. Artykuł ten, opisując proces odbioru systemu, bazuje właśnie na podejściu stosowanym w metodyce SCRUM. Najczęstsze błędy przedstawiamy poniżej.

 

Specyfikacja

Prawidłowa specyfikacja powinna być nie tylko podstawą prac dla wykonawcy, ale też swoistym dopełnieniem umowy dla klienta. Ponieważ umowy zawierane pomiędzy stronami nie precyzują dokładnie zamawianego produktu, konieczna jest właśnie specyfikacja. Jeśli z jakichś powodów specyfikacja nie została przygotowana w odpowiednim czasie, warto przystąpić do jej tworzenia tak szybko, jak tylko jest to możliwe. Choć wiąże się to z dodatkowymi utrudnieniami i z czasem, a na pewnym etapie może wydawać się już zbędne (bo przecież implementowanie systemu już się rozpoczęło), to warto pamiętać, że przygotowanie dobrej specyfikacji pozwoli uniknąć dalszych problemów i niedomówień między stronami.

 

Osoby odpowiedzialne za kontakt

Kolejną kluczową kwestią jest brak ról w procesie tworzenia systemu. W przypadku nawet niewielkich projektów powinny zostać wyznaczone osoby (zarówno po stronie klienta, jak i wykonawcy) odpowiedzialne za interakcję. Częstym problemem jest to, że wśród pracowników klienta nie ma osoby z odpowiednią wiedzą informatyczną, co spowodować może niezrozumienie podczas projektowania systemu. 

Artykuł pochodzi z miesięcznika: IT Professional

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"